Ekonomi

Küresel Güney elektrikli araçlara geçerek yılda 100 milyar dolar tasarruf edebilir

Afrika, Asya ve Güney Amerika’daki gelişmekte olan ülkeleri kapsayan Küresel Güney’in, kullanılmış içten yanmalı motorlu araçların “çöplüğüne” dönüşme riskiyle karşı karşıya olduğu ve bu riski önlemek için 100 milyar tasarruf sağlanabileceği belirlendi. Elektrikli araçlara geçişi hızlandıracak politikalarla her yıl dolar.

Londra merkezli finans düşünce kuruluşu Carbon Tracker’ın “Değişimi Yönlendirmek” başlıklı araştırmasına göre, Küresel Güney hükümetleri elektrikli araç devriminin faydalarından yararlanmaya yönelik politikalar benimsemedikçe fosil yakıt ithalatına bağımlı olmaya devam edecekler.

Yalnızca Afrika’daki ülkeler yılda 80 milyar dolar değerinde yakıt ithal ediyor; bu da kıtanın gayri safi yurt içi hasılasının yüzde 2,5’ine denk geliyor.

Fosil yakıt ithalat bağımlılığı devam ettikçe Küresel Güney ülkelerinin kullanılmış içten yanmalı motorlu taşıt “çöplüğüne” dönüşme riski bulunurken, ülkeler elektrikli araçlara geçişi destekleyen politikalarla bu bağımlılığı kırabilir.

Bu geçiş, Asya, Afrika ve Güney Amerika’daki ülkelerin akaryakıt ithalatında yılda 100 milyar dolardan fazla tasarruf etmesini sağlayabilir, aynı zamanda ticaret açıklarını azaltma, offshore rafinaj bağımlılığına son verme ve geleceğin endüstrilerinde yeni işler yaratma fırsatları da yaratabilir.

Carbon Tracker Kıdemli Otomotiv Analisti ve raporun yazarı Ben Scott, Küresel Güney’in içten yanmalı motorlu araçlara ve fosil yakıtlara bağımlılığı nedeniyle ekonomik olarak geride kaldığını belirterek, “Bu ülkeler geçiş sürecini teşvik ederek ekonomilerini güçlendirebilirler. elektrikli araçlara geçiş yaparak daha hızlı elektrifikasyonu, akıllı şebekeyi mümkün kılabilir “Ve yenilenebilir enerji üretiminin ve kullanımının artması yönünde olumlu bir döngü başlatabilirler. Bütün bu değişiklikler dışa bağımlılığı azaltacaktır.” ifadelerini kullandı.

Küresel Kuzey’in içten yanmalı motorlu araç satışlarını kademeli olarak durdurduğunu kaydeden Scott, “Bazı otomobil üreticileri bu eski modelleri satmak için Küresel Güney’e yönelebilir ve bölgeyi fosil yakıt bağımlılığına kilitleyebilir. Şimdi Afrika, Asya ve Asya’daki ülkeler Güney Amerika statükoyu korumak istiyor.” “Şirketlere can simidi atmanın zamanı değil.” O uyardı.

mutkiajans.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu